Informe sobre la futura Rerserva Marina de Interés Pesquero de les Illes Formigues


La Càtedra d'Estudis Marítims (Universitat de Girona) y Documare: Centre de Documentació de la Pesca i el Mar, de Palamós, han elaborado un documento relativo al estado de diseño i creación de la Reserva Marina de Interés Pesquero de la Illes Formigues impulsado por la Confraria de Pescadors de Palamós (Febrero 2009). Se recogen de forma genérica los usos planteados en la zona de reserva así como el procesos de planificación y estudio que se ha seguido hasta la fecha.

Descargar el documento en formato .ppt aquí

3 comentaris:

peixitu ha dit...

Molt maco,
Estem aquí fent grans explicacions i si intentes descarregar el document no funciona, estrany???
No serà que no interesa donar a coneixer el que voleu fer.
No hi ha cap estudi sobre els cavalls de totes les barques de la cofraria? Es possible que les portes de les vaques passin de les dues tonelades? Quants kg. de peix petit no arriven a port?
No hi ha algun pescador que no exerceix, que després de vendra una barca amb el nom de ´Teresa? segueix calant palangres amb un vaixell de pesca esportiva?
Tots tenen llicencia?
Hi ha moltes preguntes que molta gent que disfrutem tot l´any de la costa ens agradaria coneixer, però aixó segurament es una altre historia.

Anònim ha dit...

¿Se han hecho estudios sobre los puntos usados como "excusa" para gestionar el negocio de la reserva pesquera?

¿que cantidad de pescado (¿y de que calidad?) es extraida por los pescadores submarinos en la zona anualmente?, ¿que cantidad de barcos/barcas son de extrangeros que vienen en el periodo veraniego a sobreexplotar la zona y cuales son de catalanes/españoles que vienen a disfrutar de una manera sostenible del medio?

La respuesta es No, no interesa. Ya que si se hiciese, igual los que debieran ser vetados serían los propios promotores de la idea.

Interesa tener contentos a unos cuantos cofrades que se han estado tirando piedras sobre su propio tejado cuando años atras sobreexplotaban la zona pensando que era la gallina de los huevos de oro y ahora han visto que estando cerca el dia de su jubilacion no tienen pescados que pescar, pero lo grave no es sólo esto sino que además hay quién sigue haciendo atrocidades en el mar sacando toneladas y toneladas de pescado inmaduro y comercializandolo (Esta misma feria de abril en sevilla se han incautado de pescado/moluscos inmaduros que iban destinados a la propia feria, y que habian sido pescados con "artes artesanales" pero con muy pocos escrúpulos.

Espero que las personas encargadas de tirar este noble proyecto (CREAR RESERVAS) adelante, tengan en cuenta que no se puede tratar de un negocio encubierto. Debe tratarse como un acto de conservación real del medio marino tan esquilmado como está el nuestro.

SALVEM EL CRIT ha dit...

Segurament al final es farà alguna cosa una mica light per després a la llarga poder anar perfilant i millorant-la. Si fan com la de Cala Ratjada de Mallorca, allà es pot navegar, fondejar, pescar, fins i tot amb fusell, etc. El que passa és que ara hi han molts d'interessos que s'aprofiten de l'actual descontrol existent al nostre litoral. També hem detectat que la plataforma creada per els principals interessos econòmic afectats, les empreses nàutiques i la pesca esportiva, estan desinformant i espantant a tothom que poden per tal de crear oposició a la futura reserva. Aquesta plataforma enlloc d'enganyar a la gent valdria més que fes públic tot el que diu i sap sobre les embarcacions d'arrossegament i ho denuncies, si cal, a la comunitat europea. Nosaltres els donariem tot el suport. Aquesta seria la millor reserva pesquera, peró entretant ningú pot negar que actualment una mica de ordre i control cal posar.